REAL MADRID CHAMPION OF UEFA CHAMPION LEAGUE

REAL MADRID CHAMPION OF UEFA CHAMPION LEAGUE

Tuesday 22 November 2011

Harimau Membaham Garuda

TAHNIAH! TAHNIAH! TAHNIAH! Tahniah saya ucapkan kepada pasukan Harimau Muda kerana berjaya membaham Sang Garuda Muda di sarang mereka sendiri. Pada saya, inilah kejayaan yang membanggakan untu Malaysia.
Ketika saya menonton perlawanan akhir malam tadi, hati saya berdebar-debar. Sehingga tamat 90 minit, kedudukan masih sama. Dari situ, kita dapat lihat betapa kentalnya Harimau Muda bertahan, memperkuatkan benteng pertahanan dari asakan-asakan berbahaya yang dilakukan oleh Skuad Merah Putih.
hati saya makin tidak keruan. Ketika pemain Papua menjaringkan gol ketika masa tambahan, saya sudah menyerah. "Alamak, indon menanglah." Namun, semangat saya kembali membara setelah pengadil mengesahkan bahawa gol itu tidak dikira kerana outside. Harimau Muda berjaya mengheret Garuda Muda hingga ke peringkat Penalti.
TIdak saya nafikan, sehingga penghujung minit ke 90, badan saya mula menggigil. Begitu juga ketika memasuki masa tambahan. Ketika tiba di peringkat Penalti, gigilan saya makin terasa. Ditambah pula dengan cuaca di Negeri Melaka yang baru saja teduh dari hujan, gigilan saya makin menjadi-jadi.
Ketika pemain Indonesia mula menyudahkan sepakan penalti, muka saya berkerut-kerut. Ketika Mahali Jasuli merembat bola melepasi goal keeper Indonesia, hati saya sudah lapang. Sekali lagi, saya menggigil apabila sepakan Fakri Saarani dengan mudah dapat dibaca oleh goal keeper Indonesia. Sepakan penalti yang dilakukan oleh pemain Indonesia yang terkena tiang gol menyedapkan hati. Sekali lagi, Khairul Fahmi menafikan sepakan penalti oleh pemain Indonesia. Sepakan penalti yang disudahkan oleh Baddrol cuba dinafikan oleh goal keeper Indonesia tetapi apabila saja bola melepasi garisan, saya menjerit 'Yes... yes... yes! Malaysia menang! Alhamdulillah! Saya bersorak bersama kakak saya di hadapan TV untuk kemenangan yang dicipta oleh Skuad Harimau Muda.
Pada saya, tiada apa yang lebih manis selain dari kemenangan Skuad Harimau Muda. Biarlah Indonesia muncul sebagai juara umum, bagi saya apabila Skuad Harimau Muda menyumbangkan untuk negara, kita masih tetap juara!
Sekali lagi, syabas dan tahniah kepada Skuad Harimau Muda dan Ong Kim Swee.

dibawah kendalian lelaki ini, Skuad Harimau Muda berjaya mempertahankan emas yang diraih ketika Sea Games 2009.

wajah-wajah yang puas setelah bertarung lebih kurang 120 minit untuk memastikan emas di dalam genggaman mereka

No comments:

Post a Comment